Konstytucja Błękitnej Gildii

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Błękitna Gildia Strona Główna -> Sala rekrutacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azareus
Uduchowiony


Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 1703
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Facet

PostWysłany: Sob 18:13, 25 Kwi 2009    Temat postu: Konstytucja Błękitnej Gildii

    My, Bracia i Siostry, zjednoczeni w Błękicie, pomni wszystkich wartości odziedziczonych po naszych poprzednikach, połączeni więzami przyjaźni a także wspólną troską o chwałę Błękitu, ustanawiamy tę oto Konstytucję Błękitnej Gildii, w której zawarte są prawa potrzebne do zapewnienia nam wiecznej potęgi. Zobowiązujemy się, z dumą jej przestrzegać na wszystkich ścieżkach naszego postępowania, aby prawa w niej ustanowione przodowały nam po wsze czasy, przynosząc Błękitowi nieśmiertelną potęgę i sławę. Niech Błękit będzie naszą dumą i siłą! Ku chwale Błękitu!!!

    Paragraf 1 - Władza ustawodawcza

    Władza ustawodawcza Błękitnej Gildii, składa się z Kwatermistrza, Generała broni oraz mistrza Błękitnej Gildii. Jeśli jednak mistrz uzna to za stosowne ma prawo powoływać dodatkowe władzę oraz zmieniać ich obsadę według własnego wyboru. Do kompetencji wyżej wymienionej trójki należy tworzenie i uchwalanie ustaw.
    Przed każdą, dłuższą nieaktywnością, Generał broni, Kwatermistrz i Mistrz powinni zgłosić, iż idzie na urlop oraz podać przybliżony termin powrotu oraz przynajmniej w kilku słowach wyjaśnić, czym spowodowana jest nieobecność.
    Członek władzy winien mieć swoje portfolio gdzieś na forum dostępne dla pozostałem dwójki. Byłyby tam zamieszczone funkcje danego członka władzy, jego krótka historia w wojach no i co najważniejsze e-mail oraz nr. Gadu-gadu lub też telefon komórkowy.

    Paragraf 2 - Władza wykonawcza

    Władza wykonawcza - mistrz. Mistrz powinien wdrażać w życie to co postanowiła większością głosów członkowie organizacji. Wyjątkiem jest przyjmowanie i wydalanie członków gildii, co mistrz oraz kwatermistrz może robić bez pytania.
    Również mistrz może postąpić wbrew decyzji członkow gildii(prawo veta), argumentując to na forum. Jednak takie sytuacje powinny następować skrajnie rzadko, a najlepiej w ogóle nie występować. W przypadku zbytniego nadużywania prawa veta, rada może zabrać mistrzowi ten przywilej większością głosów.

    Paragraf 3 - Władza sadownicza

    Władza sądownicza - sędzia(mistrz, lub ktoś wybrany z członków gildii, aby za bardzo mistrza nie obciążać). Sędzia ma pełnię praw sadowniczych, wydaje wyroki, osądza, może(ale nie musi) konsultować się z kwatermistrzem i generalem co do wyroku. Wyrok może jednak zawetować Rada Błękitnej Gildii większością głosów, zwracając sprawę do ponownego rozpatrzenia.
    Dodatkowo obie strony potencjalnego konfliktu mają prawo wybrać sobie po jednym obrońcy spośród kilku obrońców wyłonionych z całej społeczności. Zostanie również powołany urząd prokuratora, który będzie odpowiedzialny za śledztwo w danej sprawie.

    Paragraf 4 - Frekwencja na turniejach

    Każdy Rycerz Błękitnej Gildii jest zobowiązany do wzięcia udziału w sobotnich turniejach. W przypadku gdy jest to niemożliwe, powinien powierzyć zaufanej osobie ( jeśli takowej nie posiada, Mistrzowi lub jednemu z członków rady ) postać pod opiekę na czas turnieju. W przypadku gdy wojownik będzie regularnie opuszczał turnieje, bez powiadomienia o tym, zostanie on wydalony z Błękitnej Gildii.

    Paragraf 5 - zasada rekrutacji

    Kandydat na członka Błękitnej Gildii winien ukończyć szkołę (osiągnąć 70 poziom doświadczenia w grze).
    Po spełnieniu powyższego kryterium ma prawo złożyć jedno podanie. Następne może zostać złożone jedynie po odrzuceniu poprzedniego. Maksymalnie można zgłosić 3 podania. Niezaakceptowanie ostatniego wiąże się z całkowitą utratą możliwości kandydowania na członka Błękitnej Gildii w tej erze.
    Kandydat winien podać swój nick z gry, poziom, klasę oraz rasę postaci, poprzednie organizacje (o ile w takowych przebywał) oraz napisać kilka słów o sobie. Może napisać historiię swojej postaci, co zwiększy szansę na pozytywne rozpatrzenie podania. Do obowiązku kwatermistrza należy poinformowanie kandydata o ewentualnym braku partnerów do treningu.
    Zasada ta obowiązuje wszystkich kandydatów, chyba że mistrz postanowi inaczej.

    Paragraf 6 - Klimat

    Rycerz Błękitnej Gildii odgrywający swoja postać w klimacie, winien zachować zgodność kształtu postaci w grze. (tzn. Ork nie może odgrywać Elfa) Musi przestrzegać zasad poprawnej polszczyzny, dopomagając sobie słownikiem w razie potrzeby. Stosunki między graczami mogą nie odwzorowywać się w klimacie. Dwóch serdecznych kolegów, może odgrywać postacie całkowicie sobie wrogie. Postać gracza może stosować wulgaryzmy charakterystyczne dla jego postaci, zaś nie powinien tego robić poza klimatem, w publicznej dyskusji na forum. Gracz winien jest stosować się do praw logiki i fizyki, oraz podchodzić do siebie z dystansem, opisując swoje działania uczciwie, nie wywyższając się oraz nie urażając uczuć innego gracza.

    Paragraf 7 - Dualizm w obowiązkach członka

    Każdy z Rycerzy Błękitnej Gildii musi rozwijać się w klimacie forum lub samej grze. Obowiązkowy jest udział w turnieju. Rycerz Błękitnej Gildii może poświęcić się grze fabularnej, mechanicznej lub obu naraz. Historia jest wymagana do zdobycia rangi wyższej od porucznika. Niezastosowanie się do powyższej zasady, skutkować będzie upomnieniem słownym bądź wydaleniem z szeregów Błękitnej Gildii.


    Paragraf 8 - Systematyczność grania

    Każdy członek Błękitnej Gildii ma obowiązek regularnego rozwijania swojej postaci. W razie nieobecności gracza powinien on uprzednio przekazać komuś postać pod opiekę i powiadomić mistrza o swojej nieobecności. Jeśli przez 14 dni nie zostanie odnotowana żadna akcja ze strony gracza i nie powiadomił on o swojej nieobecności zostanie on wydalony z gildii.
    Istnieje jednak możliwość ponownego przyjęcia takiego gracza w Błękitne Szeregi. Wymagane jest odpowiednie uzasadnienie ze strony zainteresowanego i obietnica sumiennej gry. Wydalanego gracza należy o tym poinformować poprzez wojo-pocztę lub komunikator gadu-gadu. Jeśli gracz zostanie ponownie przyjęty, a sytuacja znowu się powtórzy, gracz zostanie wydalony z gildii bez możliwości powrotu.

    Paragraf 9 - Składanie datków

    Każdy członek gildii ma obowiązek wspierania jej, poprzez datki składane do skarbca gildii przynajmniej raz w tygodniu, najlepiej w przeddzień turnieju to jest w piątek (każdego tygodnia) w wysokości, która powinna być uiszczania w najwyższej możliwej kwocie uważanej przez gracza za słuszną. Można również wpłacać mniejsze sumy, za to z większą częstotliwością (np. codziennie). W tym aspekcie wojownik może sobie wybrać najbardziej dogodną częstotliwość płatności. Ważne jest, aby łączna suma tygodniowa stanowiła rozsądną kwotę.

    Paragraf 10 - Idee Błękitnej Gildii

    Błękitna Gildia jest z założenia gildiią dobrą i szlachetną, skupiającą najzacniejszych wojowników z różnych zakątków świata. Jej celem jest szerzenie pokoju i zgody w Lotharis, walka z niesprawiedliwością i pomoc słabszym, uciskanym gildiom. Dlatego też, będziemy zawsze negatywnie nastawieni do gildii szerzących zło we wszelakiej postaci. Pragniemy dołożyć wszelkich starań aby w Lotharis panował pokój i zgoda pomiędzy wszystkimi gildiami. „Gdzie panuje Błękit tam pokój i radość panuje również”

    Paragraf 11 - Tabela rang

    Tabela rang ma na celu uporządkowanie Rycerzy Błękitu według ich zasług i starań. Przedstawia się następująco, w kolejności od najwyższej do najniższej:
    I - Vice Generał
    II - Czempion Błękitu
    III - Wielki Rycerz Błękitu
    IV - Rycerz Błękitu
    V - Starszy rekrut
    VI - Rekrut
    VII - Giermek


    Paragraf 12. - Elastyczność konstytucji

    Konstytucja Błękitnej Gildii jest konstytucją elastyczną. Możliwe jest wprowadzanie do niej poprawek. Zmiany paragrafów konstytucji może dokonać Rada Błękitnej Gildii większością 3/4 głosów. O wszystkich zmianach będą w możliwie najszybszym czasie informowani wszyscy członkowie gildii.


Ostatnio zmieniony przez Azareus dnia Sob 19:29, 25 Kwi 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mat27
Błękitny
Błękitny


Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z domu
Płeć: Facet

PostWysłany: Sob 19:22, 25 Kwi 2009    Temat postu:

primo - dwa paragrafy 11
secundo - nie mamy rady i nikt takowej nie przewiduje
tertio - nikogo nie zmusicie, żeby przekazał komuś swój login i hasło do konta, więc lepiej zamienić wpis o tym, na coś w tylu "w przypadku przewidzianej nieobecności wypisać się z turnieju co by przeciwnicy nie nabijali punktów"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Azareus
Uduchowiony


Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 1703
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Facet

PostWysłany: Sob 19:29, 25 Kwi 2009    Temat postu:

Dyskusja nad tym jest w innym temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deshong
Przyjaciel gildii


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Facet

PostWysłany: Sob 20:19, 25 Kwi 2009    Temat postu:

ad secundo - Mistrz i vice generał to juz dwie osoby które mają prawo głosu w ważnych kwestiach a więc to juz Rada. Do tego jest też kilka doświadczonych osób i jeśli będą się one na forum udzielać można ich wtedy również jako radę traktować. Inna sprawa że Mistrz ma zawsze decydujący głos.

Ad tertio -dobry pomysł, Mat. A jeszcze lepszy to połączyć oba by była alternatywa. W końcu mamy być gildiią elastyczna miedzy innymi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olath Velve
Błękitny
Błękitny


Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kętrzyn
Płeć: Facet

PostWysłany: Nie 7:46, 26 Kwi 2009    Temat postu:

Primo poprawiłem, nad secundo i tertio to musi pomyśleć i zmienić Mistrz, albo taką zmianę zarządzić to zmienię.

Uwaga! Po dokonaniu poprawek już zgłoszonych, posty oprócz samej konstytucji zostaną usunięte, wszelkie późniejsze uwagi co do Konstytucji zgłaszać będzie można w innym temacie, w którym już trwa dyskusja nad jej wyglądem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Błękitna Gildia Strona Główna -> Sala rekrutacji Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin